III/3. Lakás rendeltetési egységek számával kapcsolatos hatósági bizonyítvány kiadása (2023-as módosítással) |
Ha a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő lakóépületben, ingatlanon, ingatlan-együttesben, vagy az önálló mérési pontot (felhasználási helyet) képező, a társasház alapító okirata szerinti társasházi albetéten belül több, de legfeljebb négy, az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet (a továbbiakban: OTÉK) 105. §-a szerinti lakás rendeltetési egység (a továbbiakban: lakás rendeltetési egység) található, Veszprém Megyei Jogú Város Jegyzője kérelemre 8 napon belül hatósági bizonyítványt állít ki mérési pontonként (felhasználási helyenként) a lakás rendeltetési egységek számáról Veszprém és Eplény közigazgatási területére vonatkozóan. A hatósági bizonyítvány kiállítása során nem kell figyelembe venni az OTÉK 1. számú melléklet 95. pontjában foglalt, az önálló rendeltetési egységek önálló bejáratára, valamint a lakások műszaki megosztására vonatkozó követelményeket, ha a lakások az OTÉK 105. §-ában foglalt egyéb követelményeknek eleget tesznek. A hatósági bizonyítvány a ténylegesen kialakult állapotot igazolja. Az eljáró hatóság az ingatlanra esetlegesen jogszabályban meghatározott, a rendeltetési egységek számára vagy funkciójára vonatkozó korlátozást nem veszi figyelembe. Az eljáró hatóság a hatósági bizonyítvány kiadása során az építmény jogszerű használatát vélelmezi. A kérelmező nyilatkozatában foglaltakat, a ténylegesen kialakult állapot igazolására vonatkozó jogszabályi előírásra tekintettel, a jegyző helyszíni szemle során ellenőrzi. Igénybe veheti: bármely természetes vagy jogi személy. Az ügyet intéző szervezeti egység: 8200 Veszprém, Óváros tér 9. 211. iroda
Felvilágosítás kérhető: Németh József
Telefon: +36 88 549 100, mellék: #125
e-mail:
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Ügyfélfogadási idő: hétfő, szerda: 8.00–16.00 óráig. Ügyintézés díja: Az eljárás díj- és illetékmentes. Az aláírt kérelem benyújtásának lehetséges módjai: Természetes személy esetén: - személyesen az ügyfélszolgálaton
(8200 Veszprém, Óváros tér 9.)
- postai úton (8210 Veszprém, Pf.1042)
Nem természetes személy estében: - cégkapun keresztül (KRID: 203273755).
Kapcsolódó jogszabályok: Letölthető dokumentum:
|
I. Településképi ügyek
II. Településrendezési ügyek
III. Hatósági ügyek
IV. Egyéb ügyek, kérdések