Mikor kezdődik a távfűtés?
2011. október 09. vasárnap, 23:41 Közéleti hírek

A folyamatos távhőszolgáltatás október 15-től kezdődik, de távhőszolgáltató szeptember közepétől köteles rendelkezésre állni a felhasználói igények kielégítésére.

A távhőszolgáltató a fűtési időszak alatt (az év szeptember 15. napja és a következő év május 15. között) köteles rendelkezésre állni a felhasználói igények kielégítésére. A folyamatos távhőszolgáltatás október 15-től április 15-ig tart. Az időjárás-előrejelzés alapján szükség lehet a fűtésszolgáltatás október 15. előtti megkezdésére – mondja Polhammer Kálmán, a „VKSZ” Zrt. hőszolgáltatási igazgatója.


Polhammer Kálmán

– Hogyan történik az október 15. előtti szolgáltatás megrendelése?

– Erre vonatkozóan a közüzemi szerződésben, illetve az önkormányzati rendeletben foglaltak az irányadók. A felhasználói közösség képviselője – általában a közös képviselő vagy a lakásszövetkezeti elnök – szerződésben nyilatkozhatott arról, hogy szeptember 15. és október 14. között, valamint április 16. és május 15. között a fűtési célú távhőszolgáltatás megkezdését, befejezését milyen napi középhőmérséklet értékhez köti. A lakóépületek többségénél a szerződésben három egymást követő nap 12 oC – 14 oC közötti napi középhőmérséklet adtak meg fűtési határhőmérsékletként. Ez azt jelenti, hogy amennyiben ez bekövetkezik, a szerződés értelmében el kell indítani a fűtésszolgáltatást. Az elmúlt évek gyakorlata alapján a felhasználók képviselőinek többsége azonban a rugalmasabb írásos megrendelést, illetve lemondást választja. A közösség megbízottja a kitöltött és aláírt formanyomtatványt a Haszkovó úti diszpécserközpontunkba személyesen leadhatja, de természetesen ezt az igénybejelentést elfogadjuk levélben, faxon és e-mailben is. Amennyiben a felhasználói hálózat rendben van, a fűtésszolgáltatást a megrendelés beérkezésétől számított 12 órán belül megkezdjük.

– Kinek a kötelezettsége az épület fűtési rendszerét üzemképes állapotba hozni és tartani?

– Természetesen ez a felhasználói közösség, illetve annak képviselőjének a feladata. El kell mondani, hogy a legtöbb probléma a fűtési időszakon kívül a fogyasztói rendszeren történt beavatkozások következményeként merül fel. Lakásfelújítás és egyéb karbantartási munkák elvégezhetősége érdekében nagyon sok közösség képviselője kérte a fűtési rendszer leürítését, majd visszatöltését. Várhatóan sok gondot okoz majd az elmaradt légtelenítések elvégzése, a zárva felejtett szerelvények felderítése, a hibás használatból eredő termosztatikus szelepek „leragadásának” kezelése, és esetenként a szakszerűtlenül elvégzett beavatkozások korrigálása.

– A fűtésindításkor felmerülő hibák elhárításában a távhőszolgáltató is részt vesz?

– Ez csak azon épületeknél kötelezettségünk, ahol külön átalánydíjas szerződéssel rendelkezünk, illetve egyedi megrendelés alapján erre vállalkozunk. Ezúton is szeretnénk nyomatékosan felhívni a közösségek képviselőinek figyelmét, hogy amennyiben a fentiekkel összefüggésben a felmerülő munkákat nem a „VKSZ” Zrt.-vel kívánják elvégeztetni, úgy időben és megfelelő felkészültséggel rendelkező szakemberek megbízásáról gondoskodjanak annak érdekében, hogy a fűtésindítás minél zökkenőmentesebben történhessen meg.

Forrás: Vehír.hu